
UKK
Usein kysytyt kysymykset
1. Kuinka usein henkilönostin tulee tarkastaa?
Henkilönostimet on tarkastettava kerran vuodessa lakisääteisesti. Lisäksi jokaisen henkilönostimen tulee käydä läpi perusteellinen 10-vuotistarkastus, jossa nostin puretaan osiin ja tarkastetaan kattavasti kaikki kriittiset osat ja rakenteet.
2. Kuka voi suorittaa henkilönostinten tarkastukset?
Henkilönostinten tarkastukset saa suorittaa vain KIWA-sertifioitu nostolaitetarkastajan tutkinnon suorittanut ammattilainen. Meillä tarkastukset tekee Timo Kiviluoma, jolla on yli 20 vuoden kokemus alalta ja voimassa oleva pätevyys. Tarkastusten tutkinto uusitaan 5 vuoden välein.
3. Miksi säännöllinen huolto kannattaa?
Säännöllinen ennakoiva huolto säästää merkittävästi kustannuksissa verrattuna korjaustilanteisiin. Esimerkiksi:
- Akkujen huolto maksaa noin 50 euroa, kun taas uudet akut maksavat vähintään 1000 euroa
- Säännöllisellä huollolla voidaan säästää jopa 95% akkujen kustannuksista
- Ennakoiva huolto minimoi kalliit seisokkiajat ja estää suuremmat vauriot
Moottoreissa ja muissa kriittisissä komponenteissa säästöt ovat vielä isommat.
4. Tuletteko paikan päälle?
Kyllä! Tarjoamme kattavan mobiilipalvelun:
- Tarkastukset suoritetaan paikan päällä
- Huollot ja korjaukset tehdään teidän toimipisteessänne
- Tankkauspalvelu - tuomme polttoaineen suoraan työkoneille
- Hydrauliikkaletkujen vaihto ja korjaus paikan päällä
- 24/7 päivystys - apua myös kiireellisissä tilanteissa
5. Voiko kaikki korjaukset tehdä paikan päällä?
Suurin osa vioista ja huolloista voidaan hoitaa paikan päällä. Meillä on mukana tarvittavat työkalut, varaosat ja ammattitaito. Vain harvat, erittäin laajat korjaukset vaativat nostimen kuljettamisen korjaamolle.
6. Mitä tarkastuspöytäkirja sisältää?
Tarkastuspöytäkirja toimitetaan sähköpostiin heti tarkastuksen jälkeen. Nostin joko hyväksytään tai annetaan korjauskehotus ja aika, johon mennessä korjaus on tehtävä. Nostin voidaan myös hylätä, jolloin annamme kehotuksen korjata tarkastuksessa havaitut puutteet ennen seuraavaa käyttöä.
7. Miten huoltosopimus toimii?
Huoltosopimuksella saat:
- Kiinteän kuukausimaksun - ei yllätyksiä
- Prioriteettipalvelun - apu nopeammin
- Lakisääteisten tarkastusten ja huoltojen hoitamisen automaattisesti
- Ennakoivan ylläpidon, joka minimoi seisokit
8. Minkä merkkisiä nostimia huollatte?
Huollamme ja tarkastamme kaikkien valmistajien henkilönostimet. Ammattitaitomme kattaa niin saksi-, teli-, kuukulkija- kuin ripustettavat nostimet. Palvelumme kattaa myös työkoneet, kurottajat, trukit, kaivinkoneet yms.
9. Miten tilaan tarkastuksen tai huollon?
Soita meille numeroon 040 682 6481, niin sovitaan aika joka sopii teille. Päivystämme 24/7 myös kiireellisissä tilanteissa.
10. Kuinka nopeasti saatte apua kiiretilanteessa?
Päivystämme 24/7 ja paikalle saapuminen sovitaan tilanteen mukaan. Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan reagointiin minimoidaksemme seisokkiaikanne.